Vacanta in Turcia (2) – Ölüdeniz si Çanakkale

Dupa ce am vizitat orasele Istanbul si Pamukkale, ne-am continuat vacanta in Turcia cu urmatoarea noastra destinatie, Oludeniz. Am ales aceasta statiune deosebit de frumoasa atat pentru relaxarea la malul marii, cat si pentru variatele activitati si excursii optionale din zona: parapanta, parasailing, excursie de o zi in Pamukkale, croaziera in Delta Dalyan, excursie cu barca la 12 insule, experienta de calarie cu ghid, aventura Jeep Safari si scufundari. Cu parapanta am zburat atat la mare, in Lefkada, Grecia, cat si la munte, la Bunloc, judetul Brasov, parasailing am facut in Muntenegru, zona Pamukkale tocmai o vizitasem, iar lectii de calarie am luat la Pony Express, in urma cu ceva timp, asa ca am ales sa facem doua excursii cu vaporasul pe marea Mediterana.

Prima dintre excursii, “12 insule”, a insemnat o plimbare pe mare, printre mai multe insule. Pe cateva dintre acestea le-am vazut doar de la distanta, dar la altele chiar am acostat si am putut sa facem sarituri de pe vas in mare. In unele zone apa parea de smarald, iar in altele albastra sau chiar turcoaz. Am facut plaja pe puntea vaporului, m-am racorit in mare si am admirat peisaje deosebit de frumoase.

A doua excursie a fost in Delta Dalyan. Aceasta excursie a fost mai bogata in experiente decat prima: am explorat delta, am facut bai de namol si am admirat testoasele Caretta-Caretta pe plaja Iztuzu.

In frumosul traseu navigabil din Delta Dalyan, ni s-au aratat mormintele lyciene de la Kaunos. Aceasta zona este una spectaculoasa, marginita de dealuri stancoase, cele sase morminte fiind sapate in stanca.

Incet-incet am ajuns intr-un fel de complex balnear, in care turistii se pot rasfata cu doua tipuri de terapii naturiste: bai de namol si bai intr-un bazin cu apa sulfuroasa. Eu am ales sa ma balacesc in namol si nu am regretat! M-am distrat de minune!

Punctul culminant al excursiei noastre a fost plaja Iztuzu, numita si “Turtle Beach” (plaja testoasei). Acesta este locul unde apele dulci ale raului Dalyan se contopesc cu cele sarate si inspumate ale Marii Mediterane. E un fel de “Gura Portitei” de Turcia. Plaja Iztuzu are lungimea de aproximativ 4.5 km si reprezinta locul preferat unde broastele testoase Caretta-Caretta isi depun ouale. Noi ne-am bucurat de prezenta acestora in port, in apropierea barcii noastre, loc in care ne-au oferit un spectacol minunat.

In Oludeniz, pe langa baile de soare si cele in mare, ne-am bucurat si de plimbari cu caiacul pe Marea Mediterana, din zona plajei Oludeniz pana la Laguna Albastra.

Pentru ca imi plac foarte mult apusurile, iar in Oludeniz acestea sunt de-a dreptul spectaculoase, le-am fotografiat in fiecare seara.

Vacanta noastra se apropia de final. Drumul pana acasa fiind lung, am ales sa facem un popas in Canakkale, orasul port, situat in nord-vestul Turciei, in partea asiatica, pe malul stramtorii Dardanele. Aceasta stramtoare leaga Marea Marmara de Marea Egee.

In drum spre cazarea noastra din Canakkale, ne-am oprit in orasul Truva si am vizitat legendara cetate Troia, locul unde s-a desfasurat Razboiul Troian. Situl este destul de vast si prezenta unui ghid probabil ne-ar fi fost de folos. In absenta acestuia ne-au ajutat foarte mult numeroasele panouri explicative amplasate din loc in loc. Asa am aflat ca cetatea a fost reconstruita de noua ori, in perioada 3000 i.Hr.-500.

Plimbarea de seara am facut-o in zona portului, unde ne-am bucurat si de un minunat apus.

Daca in anii trecuti traversarea Stramtorii Dardanele din Canakkale se facea cu feribotul, incepand din primavara acestui an se poate realiza prin intermediul celui mai lung pod suspendat din lume, construit peste Stramtoarea Dardanele, frontiera naturala intre Europa si Asia.

Click to rate this post!