Vacanta in Egipt – Hurghada

Sezonul estival a trecut de ceva timp in Romania, iar pana la vara mai avem de asteptat. Pe alte continente insa, turistii se pot bucura inca de soare si de mare. Dupa nenumarate vacante petrecute in tara noastra, in ultimul an si jumatate, ne-am hotarat, ca pe final de 2021, sa calatorim si in afara ei.

Am ales ca destinatie Egiptul, statiunea Hurghada, unde pe langa statul la soare, distractia de pe plaja cu spuma si inotatul in mare, ne-am propus sa facem si cateva excursii optionale.

Prima excursie de care ne-am bucurat in Egipt a fost in Insula Paradis Hurghada. I se spune Paradis intrucat este o frumoasa bucatica de rai pe Pamant, cu plaja alba si marea turcoaz. Pe aceasta insula am ajuns cu un iaht, pe puntea superioara a lui am facut plaja, iar ajunsi acolo ne-am bucurat de fiecare moment si am facut nenumarate fotografii. M-am simtit minunat cand m-am “dat” in leaganul din apa si cand m-am relaxat in hamacele de pe plaja.

O alta excursie minunata a fost la Luxor. Acolo se afla una dintre cele mai importante descoperiri arheologice din perioada Egiptului antic. Karnak Temple este considerat cel mai mare edificiu religios din lume si a fost ridicat cu mii de ani in urma in cinstea lui Amon Ra (Zeul Soarelui).

In cadrul acestei excursii am mai vizitat si alte obiective turistice aflate in apropiere de Luxor: Valea Regilor, Templul Zeitei Hatshepsut, Insula Bananelor si Fabrica atelier de alabastru.

In Valea Regilor am vizitat Mormantul faraonului Ramses al IX-lea, Mormantul faraonului Merenptah si Mormantul faraonului Ramses al III-lea.

Templul Zeitei Hatshepsut este una din cele mai impozante constructii ale Egiptului antic si este situata la poalele muntilor, intr-un cadru natural deosebit.

In drum spre Insula Bananelor am oprit pentru cateva minute la coloșii lui Memnon, doua statui uriase care il intruchipeaza pe faraonul Amenhotep al III-lea, ce pazeau candva intrarea in templul acestuia.

Apoi am facut o plimbare cu barca pe Nil pana la Fabrica atelier de alabastru. Gazdele ne-am facut o prezentare a ceea ce urma sa vedem in acel atelier si ne-au aratat cum sunt realizate vasele si obiecte decorative de acolo.

Safari in Hurghada a fost cea de-a treia excursie din Egipt. Am mers cu buggy-ul si cu ATV-ul prin desert. Am urcat un mic munte, iar de acolo de sus ne-am bucurat de o frumoasa panorama. Am vizitat satul beduinilor, unde o localnica ne-a aratat cum fac ei lipia. Mersul pe camila a fost o experienta minunata si unica. Seara s-a incheiat cu o cina oferita la baza safari si cu un spectacol inedit, de dansuri traditionale si fachiri.

Click to rate this post!