Weekendul trecut ne-am dorit sa mergem la munte, dar intrucat drumurile sunt cum sunt si avand la dispozitie un scurt interval de timp, nu ne-am incumetat sa plecam la distanta mare de capitala. Am ales, de aceasta data, statiunea Cheia si imprejurimile acesteia. O alta varianta relativ aproape de Bucuresti ar fi fost la Lacul Bolboci, Lacul Scropoasa, Cheile Orzei si Cascada 7 Izvoare, zona in care, anul trecut, am facut o excursie, atunci cand au fost ridicate restrictiile de circulatie. Valea Prahovei o evitam pe weekend, deoarece este foarte aglomerata, atat in statiunile de acolo, cat si in trafic.

Desi in ultima perioada vremea a fost tare capricioasa, in weekendul trecut vremea a tinut cu noi si am avut parte de mult soare. Acest lucru ne-a incantat mult, intrucat ne doream sa facem si un traseu montan. Am ales un traseu scurt in Cheile Cheitei, traseu marcat cu triunghi albastru. Ne-am bucurat de peisaje frumoase, de mult verde si de liniste. Am fost chiar singurii turisti de pe acel traseu.

Peisaje incantatoare am intalnit si la Cabana Muntele Rosu. De acolo pleaca multe trasee spre Varful Ciucas si Varful Gropsoarele, dar fiind trecut bine de miezul zilei, am decis sa nu mai plecam pe niciunul dintre acestea. Am stat intr-o poienita, unde ne-am bucurat de frumusetea locului si de soare.

A doua zi am fost la doua manastiri din zona: Manastirea Cheia si Manastirea Suzana, manastiri deosebit de frumoase.

Manastirea Cheia este o manastire de calugari, cu hramul Sfanta Treime. Este situata pe malul drept al paraului Tampa, in partea de sud-est a localitatii Cheia.

La aproximativ 8 km de Manastirea Cheia, pe Valea Teleajenului se afla Manastirea Suzana. Aceasta este o manastire de maici.

Barajul Maneciu este un baraj de pamant executat pe raul Teleajen si are o inaltime de 75 m. In jurul Lacului de Acumulare Maneciu s-a dezvoltat o frumoasa zona de agrement, care se intinde de la statiunea Cheia la localitatea Valenii de Munte. Acesta constituie un obiectiv important pe valea raului Teleajen.

Am incheiat weekendul cu gandul de a reveni pe aceste meleaguri pentru noi experiente.