M-au intrebat multe persoane de-a lungul timpului de ce iubesc atat de mult Grecia. Raspunsul este simplu. Grecia a fost prima tara pe care am vizitat-o, atunci cand am inceput sa calatorim in strainatate. Copiii nostri erau mici si am ales o locatie relativ apropiata de tara: Peninsula Halkidiki.

Peninsula Halkidiki are trei brate: Kassandra, Sithonia si muntele Athos. Noi am ales atunci sa mergem pe bratul Kassandra. Ulterior au urmat multe alte vacante in Grecia, indeosebi in cea insulara: Samothraki, Thassos, Corfu si Lefkada.

Si pentru ca peninsula Halkidiki era doar partial explorata de noi, am ales sa mergem anul acesta pe bratul Sithonia. Ne-am cazat in Vourvourou, o statiune situata pe partea de est a acestui brat. Dimineata ne bucuram de turcoazul marii, in timp ce ne serveam micul dejun, iar seara de minunatele apusuri pe care le surprindeam de pe plaja.

Prima plaja de care ne-am bucurat in sejurul nostru a fost Kavourotripes, denumita si Plaja Portocalie (Orange Beach). Este situata in partea estica a bratului Sithonia si dominata de prezenta unor stanci de diverse forme si marimi.

Tot pe partea estica a bratului se afla plaja Karidi, o plaja micuta situata in apropierea statiunii  Vourvourou.  Este o plaja cu nisip fin, foarte cautata si datorita pinilor ce coboara catre mare, care ofera turistilor portiuni umbrite.

Una dintre cele mai frumoase plaje de pe partea estica a bratului Sithonia, premiata cu Steagul Albastru este plaja Armenistis. Aceasta are o vedere superba asupra Muntelui Athos.

Aproape de plaja Vourvourou am inchiriat pentru opt ore o ambarcatiune cu motor si am plecat sa exploram insula Diaporos. Ne-am bucurat de sarituri in apa turcoaz a Marii Egee, in Blue Lagoon si de numeroasele plaje de pe aceasta insula. Peisajul este superb!

Neos Marmaras este cea mai cosmopolita statiune de pe bratul Sithonia. Este situata in partea de vest al acestuia si renumita pentru viata de noapte activa. Statiunea imbina intr-un mod armonios turcoazul marii cu verdele padurilor de pini ce inconjoara plaja.

In partea de sud-est a peninsulei Sithonia se afla plaja Kalamitsi, o plaja lunga ce gazduieste un camping. Kalamitsi este o plaja spectaculoasa cu nisip fin si apa limpede unde se poate face snorkeling, se pot inchiria barci si se pot face cursuri de scufundari.

Una dintre plajele care mi-au placut cel mai mult in Sithonia a fost plaja Fava. Este situata tot in partea de est a acestui brat si este incadrata la capete de stanci. Aceasta plaja este foarte cautata de turisti pentru ca si aici se poate practica snorkelingul.

Tot in peninsula Sithonia ne-am bucurat si de alte plaje mai micute, unele chiar salbatice.

Si cum imi plac apusurile, si de aceasta data m-am bucurat de apusurile de pe plajele Vourvourou si Toroni. Un apus spectaculos am imortalizat cu aparatul de fotografiat in satul Parthenonas, sat aflat la o altitudine de 350 m, pe Muntele Itamos.