In fiecare an obisnuim sa mergem in locuri noi in Romania. Avem o tara deosebit de frumoasa pe care ne dorim sa o exploram cat mai mult.

Am fost in Transilvania de multe ori, de fiecare data vizitand noi destinatii din zona, iar in aceasta vacanta am ales sa ne bucuram de doua localitati situate la 10 km distanta una de alta: Praid si Sovata.

Praid este o comuna din judetul Harghita, bogata in obiective turistice. Ne-am inceput vacanta vizitand Salina Praid, o salina deosebit de frumoasa care are in interiorul ei un club de aventura, locuri de joaca pentru copii, o biserica si un restaurant. Comparativ cu alte saline in care am fost si in care am coborat cu liftul sau pe scari, aici drumul pana in mina l-am parcurs cu autobuzul. Cum mie imi place adrenalina m-am dat si cu tiroliana. Am scris despre aceasta experienta intr-un alt articol pe blog.

A urmat Rezervatia Naturala Canionul de Sare, unde am facut o excursie si ne-am bucurat de peisaje deosebit de frumoase, Strandul Praid, considerat cel mai mare strand cu apa sarata din Romania si Casa Fluturilor Tropicali.

Fiind situat la o distanta de aproximativ 60 de km de Praid, intr-una din zile am mers pana in orasul Targu Mures. Acolo am vizitat Cetatea Medievala si Biserica reformata, gradina zoologica, iar cutreierand la pas centrul orasului am fotografiat cateva din obiectivele importante ale acestuia: Palatul Culturii, Prefectura, Cercul Militar si Scara Rakoczi.

Destul de aproape de Praid, se afla satul Corund. Acesta este unul dintre cele mai importante centre de olarit din tara. Multe familii din acest sat se ocupa cu olaritul, iar in sat exista cateva ateliere de olarit. Dorind sa invat tainele acestei tehnici, am vizitat un atelier de olarit. Vasele de lut pe care le-am facut acolo, le-am lasat la uscat, iar cand am revenit la Bucuresti, le-am ars in cuptor si ulterior le-am pictat. Le puteti vedea pe blog la categoria Pictura decorativa. Fiind in zona, am vizitat si Rezervatia geologica Dealul Melcului din Corund.

Intr-o alta zi ne-am plimbat cu mocanita. Mocanita din Sovata este un tren condus de o locomotiva cu aburi care circula pe o linie feroviara ingusta, strabatand o distanta de aproape 14 km intre Statiunea Sovata si localitatea Campul Cetatii. Pe toata durata plimbarii ne-am bucurat de peisaje pitoresti.

Vacanta noastra in aceasta zona s-a incheiat vizitand lacurile din statiunea Sovata: Lacul Ursu, Lacul Alunis, Lacul Verde, Lacul Rosu, Lacul Negru si Lacul Paraschiva. Lacul Ursu este unul dintre cele mai renumite obiective turistice din Sovata si unul din cele mai mari lacuri sarate helioterme din Europa, unic datorita proprietatilor deosebite ale apei sale.