Sunt locuri frumoase in Romania in care ar trebui sa ajungi macar o data in viata, dar mai sunt unele deosebit de frumoase in care iti doresti sa revii, convins ca nu ai reusit sa vezi toate obiectivele turistice din acele zone.

Asa s-a intamplat in cazul nostru. Am vizitat Maramuresul in urma cu multi ani si ne-am dorit sa revenim pentru a putea sa ne bucuram si de alte frumuseti de-ale sale.

Ne-am cazat la Hotel Gabriela din Viseul de Sus. O locatie minunata pe care o recomand cu mult drag. Si aici, ca si la Montana Resort Spa din Colibita, din cauza pandemiei de coronavirus, nu am putut folosi Centrul Wellness & Spa al hotelului. In schimb, ne-am bucurat de ospitalitatea gazdelor si de confortul camerei noastre, de pe terasa careia admiram, in fiecare seara, apusul de soare.

Pentru ca data trecuta, cand am fost in Maramures, nu ne-am putut plimba cu mocanita, aceasta nefiind functionala, primul obiectiv din vacanta noastra a fost Mocanita din Viseul de Sus, la care am facut rezervare din timp pentru a fi siguri ca vom gasi locuri disponibile. Mocanita circula, de obicei, intre lunile mai si octombrie si are doua tipuri de vagoane: inchise sau sub forma de terasa, de unde turistii pot admira peisajele superbe. Traseul are o lungime de aproximativ 40 km si dureaza aproape 6 ore, avand si o pauza de o ora-o ora jumatate la capat de linie, acolo unde se pot servi diferite preparate traditionale maramuresene.

Un obiectiv turistic pe care ne-am dorit sa il revedem a fost Cimitirul Vesel de la Sapanta. Nu cred ca are nevoie de nicio prezentare, intrucat este cel mai cunoscut cimitir din Romania si, totodata, unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din Maramures.

Primele cruci au fost realizate in anul 1935 de catre Stan Ioan Patras, un sculptor maramuresan. Peste 800 de cruci lucrate manual din lemn de stejar, pot fi admirate in acest cimitir, care s-a transformat intr-un adevarat muzeu in aer liber si atrage anual mii de turisti.

Aproape de Cimitirul Vesel se afla Manastirea Sapanta-Peri. Biserica acesteia  este cea mai inalta biserica de lemn din lume (inaltimea totala fiind de 78 m).

Cei de la calator in bascheti intr-un articol de pe blogul lor, prezentau Piscina Pa Coasta, ca fiind raiul de pe acoperisul lumii. Ne-am propus sa ajungem si noi acolo, sa ne bucuram de soare si de piscina minunata, dar din cauza vremii capricioase din acea perioada, piscina nu era functionala, fiind acoperita cu o prelata de protectie. Am admirat doar peisajul de la inaltime.

Peste drum de Piscina Pa Coasta se afla pensiunea restaurant Pastravaria lui Alex, de care apartine piscina, o locatie superba unde am servit masa si ne-am bucurat de peisaj.

In drumul de intoarcere spre Viseul de Sus ne-am oprit sa vizitam Manastirea Barsana, una dintre cele mai frumoase manastiri din aceasta zona si un loc care nu trebuie sa lipseasca din niciun itinerar din Maramures.

Am incheiat vacanta din Maramures cu doua obiective deosebit de frumoase: Lacul Stiol si Cascada Cailor. Pentru a ajunge la acestea am urcat cu telescaunul din Borsa si apoi am mers pe traseu.

Ceata ne-a insotit aproape tot traseul spre Lacul Stiol, iar cand aceasta s-a ridicat, ne-am putut bucura cu adevarat de peisaj.

Lacul Stiol este un lac glaciar situat in Muntii Rodnei, la poalele Varfului Gargalau, la altitudinea de 1800 m.

Cascada Cailor este o cascada spectaculoasa. Este situata in partea de Nord-Est a Muntilor Rodnei, la altitudinea de 1300 m, iar caderea de apa este de 90 m.

Pe traseul pana la cascada am intalnit multi cai liberi.