Intrucat in luna februarie implineam 25 de ani de cand ne-am cunoscut, am hotarat ca a doua vacanta din acest an sa fie una romantica. Pe lista celor mai romantice orase din Romania, Sighisoara ocupa un loc fruntas, alaturi de Sibiu si Brasov. Si cum in Sibiu fusesem in luna decembrie, iar in Brasov mergem aproape in fiecare an, am ales ca aceasta vacanta sa o petrecem in Sighisoara. Desi nu era prima oara cand vizitam acest oras, a fost cu siguranta prima oara cand am mers iarna.

Am fost cazati la hotelul Double Tree by Hilton-Cavaler din Sighisoara, un hotel deosebit de frumos. Am apreciat serviciile de calitate, personalul foarte amabil, preparatele culinare delicioase, dar cel mai mult ne-am bucurat ca am folosit piscina interioara. Anul trecut cand am fost in vacanta in Colibita, judetul Bistrita-Nasaud si in Viseul de Sus, judetul Maramures, nu am putut folosi piscinele interioare de la Montana Resort & Spa si Hotel Gabriela. Camera noastra a avut vedere spre Cetatea Sighisoara, ceea ce ne-a incantat tare mult si astfel, am putut realiza adevarate postcard-uri cu cetatea.

Ne-am propus ca in aceasta vacanta sa vizitam cetatile medievale si bisericile fortificate din Sighisoara si imprejurimile acesteia.

In vacanta pe care am avut-o in luna decembrie, atunci cand am vizitat judetul Sibiu, nu am reusit sa ajungem si la Biserica Fortificata din Biertan, asa cum ne propusesem initial. Drept urmare am inclus-o pe lista obiectivelor turistice din cea de-a doua vacanta din acest an.  Biserica Fortificata din Biertan este inclusa pe lista monumentelor UNESCO din 1993. In bastionul estic al bisericii exista o camera numita si temnita matrimoniala, in care cuplurile care doreau sa divorteze erau inchise timp de sase saptamani. Aveau la dispozitie un singur pat, o masa, un singur scaun, o farfurie, o lingura, o furculita si o cana. Aceasta metoda a izolarii cuplurilor in camera divorturilor a avut rezultate bune, intrucat timp de aproape 300 de ani, intre anii 1572-1867, cand biserica a fost sediul Episcopiei Evanghelice si centrul religios al sasilor din Transilvania, nu a existat decat un singur divort.

Tot in judetul Sibiu, la 21 km de Medias si la 19 km de Sighisoara se afla doua obiective turistice reprezentative pentru comuna Dumbraveni: Castelul Apafi si Biserica Armeano-Catolica “Sf. Elisabeta”. Nu le-am putut vizita intrucat castelul avea lacatul pus pe poarta, iar biserica avea lipite pe zidurile ei afise prin care eram atentionati sa nu ne apropiem de ea deoarece cadeau pietre. Ambele cladiri pareau lasate in paragina si sortite pieirii. Cred ca strainii ar face tot posibilul sa protejeze si sa conserve aceste monumente istorice.

La aproximativ 22 km de Sighisoara se afla Cetatea de refugiu din sec. XIV si Biserica Fortificata din comuna Saschiz. Nici pe acestea nu le-am putut vizita, dar spre deosebire de cele din comuna Dumbraveni,  cele din Saschiz se aflau in plin process de restaurare.

Ziua noastra am petrecut-o plimbandu-ne prin Centrul Istoric al Sighisoarei. Am cutreierat stradutele din Cetate si am urcat in Turnul cu ceas. Ne-am bucurat din plin de aceasta zi.

Alte doua obiective turistice de pe lista noastra au fost Biserica Evanghelica Fortificata Viscri si Cetatea Rupea, ambele din judetul Brasov. Datorita structurii sale aproape neschimbate, a dimensiunilor si a asezarii sale, biserica-cetate din Viscri se numara printre cele mai frumoase din Transilvania, iar Cetatea Rupea este unul dintre cele mai vechi vestigii arheologice de pe teritoriul Romaniei.