Brasov, orasul meu de suflet

Iubesc Brasovul! Este orasul in care revin cu mare drag in fiecare an, chiar si doar pentru o zi. Si de fiecare data parca descopar alte frumuseti ascunse ale lui.

Brasovul e frumos in orice anotimp. L-am vizitat atat vara, cat si iarna, dar de data aceasta am ales sa il vizitam toamna, cand are un farmec aparte. Ne-am propus de cativa ani incoace ca pe langa vacantele pe care le avem vara si iarna, sa mai avem una si toamna.  Sunt nascuta toamna si iubesc acest anotimp, mi se pare unul foarte romantic.

Desi fusesem de foarte multe ori in Brasov, nu reusisem sa descoperim pana atunci Strada “Dupa Ziduri” si am fost uimiti de frumusetea zonei. Strada face parte din ansamblul fortificatiilor ce inconjoara Brasovul, iar aceste ziduri sunt strajuite de Turnul Alb si Turnul Negru, obiective construite strategic pentru apararea Cetatii. Intre zidurile Cetatii si Turnuri curge paraul Graft. Pe toata lungimea strazii intalnim cladiri vechi datand de secole: Bastionul Graft, ce facea legatura dintre Turnul Alb si Cetate, Bastionul Fierarilor si Tarcurile Macelarilor si Curelarilor.

Mergand acolo am avut impresia ca ma intorc in timp. Acea strada are un parfum de epoca, iar toamna, cu paleta ei de culori, a facut ca peisajul sa fie unul boem.

Am urcat la Turnul Alb pentru a admira orasul de sus, iar apoi am luat la pas stradutele din centrul vechi. Ne-am bucurat de obiective turistice precum: Biserica Neagra, Piata Sfatului, Poarta Ecaterinei, dar si de Strada Sforii, care este cea mai ingusta strada din Europa de est.

Si pentru ca din Turnul Alb am admirat doar o mica parte din frumusetea Brasovului, mai mult centrul vechi al orasului, am hotarat sa urcam pe Tampa cu telecabina pentru a ne bucura de panorama orasului  vazut de la inaltime. De acolo de sus privelistea te lasa fara cuvinte.

Click to rate this post!