Ne apropiem cu pasi repezi de sfarsitul acestui an. Pentru mine 2020 a fost un an bogat in vacante si sunt foarte recunoscatoare pentru acest lucru. M-am bucurat de zone deosebit de frumoase ale tarii noastre. Am descoperit locuri noi si le-am redescoperit  pe cele deja cunoscute. Am vizitat obiective turistice din Maramures, Bucovina, Moldova, Muntenia si Transilvania. Am ales sa exploram judetele din fiecare regiune in parte. Avem o tara minunata, pe care imi doresc sa o promovez prin intermediul acestui blog.

Transilvania este regiunea cea mai vizitata de catre noi, pana in prezent. An de an ne bucuram sufletul cu obiectivele sale turistice. Anul acesta am calatorit in judetele Bistrita-Nasaud, Alba, Hunedoara, Covasna si Harghita, iar pentru ca suntem in luna decembrie, am hotarat sa mai avem inca o vacanta in aceasta regiune si am ales judetul Sibiu.

Ne-am cazat in Paltinis, la Pensiunea Rara, o pensiune in care ne-am simtit extraordinar, pe toata perioada sejurului nostru. De pe terasa camerei ne-am  bucurat in fiecare zi de minunatele rasarituri, dar si de peisajele superbe oferite de partia din apropiere.

Primele obiective turistice vizitate au fost Biserica Fortificata din Cisnadie si  Biserica Sf. Mihail din Cisnadioara, cel mai vechi monument de arhitectura in stil romanic pur din Transilvania, la care am ajuns chiar in prima zi in drumul catre Paltinis.

Tot in prima zi, dar seara, am ajuns si in Sibiu pentru a ne bucura de bradul de Craciun.

Dupa Brasov, care este orasul meu de suflet, Sibiul ocupa un loc important in lista celor mai vizitate orase din Romania. Am revenit de multe ori, de-a lungul timpului, in Sibiu, insa nu iarna. Ne-am dorit mult sa ajungem acolo pentru  a ne bucura de bradul de Craciun, de luminite si de toata atmosfera de sarbatoare din Centrul Vechi. Intrucat Sibiul a fost in stare de izolare o luna de zile si desi, cand am ajuns noi acolo, se ridicasera restrictiile cu cateva zile inainte, am regasit orasul cu o alta stare de spirit. Mi s-a parut total diferit fata de cum il stiam. Mi-as fi dorit sa fie mult mai animat.

Intrucat ne doream mult sa avem parte si de zapada in aceasta vacanta, am urcat cu telescaunul din Paltinis pana la Varful Oncesti, iar apoi am facut  un mic traseu prin padure, unde zapada era prezenta din belsug, iar soarele ne-a mangaiat cu razele sale.

Un alt obiectiv turistic important al judetului Sibiu este Castelul de lut Valea Zanelor din Porumbacu de Sus. L-am mai vizitat si in urma cu cativa ani, atunci cand a fost deschis publicului larg si ne-am dorit mult sa il revedem.

In fiecare vacanta pe care am avut-o in acest an ne-am bucurat si de cascade. Judetul Sibiu se mandreste cu Cascada Balea, cascada la care am vrut sa ajungem, dar conditiile meteo nu au fost favorabile. Era o ceata densa, care ne-a impiedicat in a urma traseul pana la aceasta.

La aproximativ 20 km de Porumbacu de Sus se afla Abatia Cisterciana din satul Carta, unica manastire cisterciana din Romania.

Alte obiective turistice de care ne-am bucurat in sejurul nostru au fost Parcul Natural Dumbrava Sibiului ( Padurea Dumbrava ) si Barajul Gura Raului.

Intrucat numai la altitudine mare am avut parte de zapada, in ultima zi a vacantei noastre am ales sa facem un traseu din statiunea Paltinis spre Poiana Gaujoara, traseu cu marcaj punct de cercuri duble de culoare albastra cu fundal alb. Si aici ne-am bucurat de o vreme excelenta, multa zapada si peisaje ce-ti taie rasuflarea.